I want just the audio from a file.....

Discussion in 'Windows Desktop Systems' started by BouncingSoul, Apr 15, 2004.

  1. BouncingSoul

    BouncingSoul Stranger Than Fiction Political User

    Messages:
    1,297
    Location:
    Sioux Falls, SD
    Normally I'd used VirtualDub and save the uncompressed wav but it tells me on this particular file that "no audio decompressor could be found to decompress the source audio". So I have to save a compressed (crappy) copy. What other progs are out there that can copy just the source audio?
     
  2. theevilsithlord

    theevilsithlord Hail to the King, Baby!

    Messages:
    131
    Location:
    Champaign, IL UIUC
    Nandub might be able to handle that problem... Then again i havent messed with audio in a while...
    btw what type of file is it?
     
  3. muzikool

    muzikool Act your wage. Political User

    If VirtualDub cannot find the right decompressor, then I don't think that using a different program would make any difference. What you need is to find the necessary decompressor and then install it. I thought VirtualDub usually told you what was required, did it not do that in this case?

    As for other programs to rip audio, VirtualDub is the only free one that I've used. I know of a couple of others but they aren't free.
     
  4. dreamliner77

    dreamliner77 The Analog Kid

    Messages:
    4,702
    Location:
    Red Sox Nation
    If you can't find the correct codec (you should be able to), a quick and dirty solution is to just play the file back and record with recording software.
     
  5. NetRyder

    NetRyder Tech Junkie Folding Team

    Messages:
    13,256
    Location:
    New York City
    Yeah, Audacity is free and should be able to get the sound if you set the source to Stereo Out and playback the file.
    http://audacity.sourceforge.net
     
  6. dreamliner77

    dreamliner77 The Analog Kid

    Messages:
    4,702
    Location:
    Red Sox Nation
    yup, that's one of the apps I would've suggested.
     
  7. BouncingSoul

    BouncingSoul Stranger Than Fiction Political User

    Messages:
    1,297
    Location:
    Sioux Falls, SD
    I had a feeling thats what you would tell me ... sigh! The file in question is an XVID of Eddie Izzard .. I want to make a VCD out of it but I gotta get the audio extracted first, the audio uses AC3 as its codec if that helps diagnose the problem.