Strange "white screen of doom" problem with GF4 4200

Discussion in 'PC Gaming' started by Kuja, Jul 16, 2003.

  1. Kuja

    Kuja OSNN Addict

    Messages:
    163
    I've had this card, since christmas, getting it from my uncle in a whole new computer. Problem is, my mobo fried, and i have since been unable to get a new one, so I stuck my GF4 4200 into my old computer. Hmm, it works.... to an extent. It crashes @ a certain few games... The Thing, Unreal 2, Unreal 2K3, even C&C Generals on rare occations. Today it crashed on Serious Sam II, so im like, F THIS..... and I logged onto NTFS and posted this msg.. lol....

    Anyways, the crash is ALWAYS, the same..... its not much of a crash, my screen just suddenly turns pure white, usually crosshatched with red or other colored dots. My computer hard freezes, and i have to punch the restart button...

    I myself, is thinking its the crappy comp... GA-7ZM mobo, 1.4 T-bird unclocked to 1.1ghz cause stupid mobo only supports 100mhz FSB, 196 megs of ram, 2x80 gb drives, a 480 or so Watt power supply (Enermac), and etc.... (dvd, cd-rom....)

    Im thinking it also might be a stupid Bios setting or something.... cause my geforce Mx 400 ran them fine with no crashes (ergo, very f'in slow.. :S).. so....

    If any of you, have any clue... about whats wrong with it, please, leave a message.. or a solution... :)
     
  2. Hipster Doofus

    Hipster Doofus Good grief Charlie Brown

    Messages:
    5,920
    Location:
    Melbourne Australia
    What about trying different drivers? Which one are you using at the moment?
     
  3. Kuja

    Kuja OSNN Addict

    Messages:
    163
    right now, 44.03... but i've gone through, like at least 6 or 7 driver sets after I got it.. kept updating drivers when new ones came out, so im thinking its not the drivers....
     
  4. Hipster Doofus

    Hipster Doofus Good grief Charlie Brown

    Messages:
    5,920
    Location:
    Melbourne Australia
    hmmmmm. What about running the diagnostics for directx?
     
  5. Kuja

    Kuja OSNN Addict

    Messages:
    163
    Hmm, how would I go about doing that?

    EDIT: wait, dxdiag .... then what would i do? or is that the wrong one...
     
  6. Hipster Doofus

    Hipster Doofus Good grief Charlie Brown

    Messages:
    5,920
    Location:
    Melbourne Australia
    Find system information in the start menu & open it up. Go to tools. It is in there.

    [EDIT - that's it] :D
     
  7. Kuja

    Kuja OSNN Addict

    Messages:
    163
    Hmm, :S... says no problems where found in anything....
     
  8. Hipster Doofus

    Hipster Doofus Good grief Charlie Brown

    Messages:
    5,920
    Location:
    Melbourne Australia
    That was quick. Did you run the tests going through the different tabs?
     
  9. Kuja

    Kuja OSNN Addict

    Messages:
    163
    Yup.. Display, Sound, Music, Input, Network. All passed with no problems... :S
     
  10. Hipster Doofus

    Hipster Doofus Good grief Charlie Brown

    Messages:
    5,920
    Location:
    Melbourne Australia
    Only other thing I can think of is to reseat the card & make sure all connections are snug.
     
  11. Kuja

    Kuja OSNN Addict

    Messages:
    163
    Hmm... could it be a bios setting problem, or maybe the card got damaged when the mobo fried? hmm...
     
  12. Taurus

    Taurus hardware monkey

    Messages:
    3,206
    Location:
    Sacramento, CA
    updated the bios to the latest, i assume?
     
  13. Kuja

    Kuja OSNN Addict

    Messages:
    163
    Ya, my mobo bios is @ newest... video card bios hasnt been changed...
     
  14. Corvette

    Corvette Sauske!

    Messages:
    761
    and dxdiag is the correct run box command anyway