He must be mad

Discussion in 'Funny Farm' started by 03bigMark03, Jun 20, 2003.

  1. 03bigMark03

    03bigMark03 Guest

    This is one mad flight sim fan.

    [​IMG]

    I don't know this bloke a mate sent me this picture. Man must be hot in that room with all them monitors.
     
  2. Maveric169

    Maveric169 The Voices Talk to Me

    Messages:
    1,148
    Location:
    Elkhart, IN
    Well I am a big flight sim fan myself FS2002. But that is one hell of a setup. I wanted to use 3 flat pannel screen setup, but it is a bit pricey.
     
  3. xsivforce

    xsivforce Prodigal Son Folding Team

    Messages:
    8,547
    Location:
    Texas, USA
    *drools* Imagines Counterstrike on that setup.
     
  4. SPeedY_B

    SPeedY_B I may actually be insane.

    Messages:
    15,800
    Location:
    Midlands, England
    What a complete waste.

    And is that MSNM on the top panel??
     
  5. Geffy

    Geffy Moderator Folding Team

    Messages:
    7,805
    Location:
    United Kingdom
    I've worked on a setup like that. The one I worked on was a deep sea ROV simulator
     
  6. 03bigMark03

    03bigMark03 Guest

    Yer that is MSN on the top lol. I bet if you found loads of old monitors you could do it because no one wants these small 14" monitors. I suppose it's all made up from VGA splitters or dual monitor output gfx cards and must be all sinked with Nview probebly lol. Yer CS or Lan gaming would be cool. You would be master of the game with such a wide span. Now you just want to try and get a 360 0 view lol. I've seen a 360 0 view cinema in action before. Ther cool.
     
  7. Un4gIvEn1

    Un4gIvEn1 Moderator

    Messages:
    1,084
    Just want to point out that a game has to support multiple monitors to work properly. I myself have 3 monitors. I wouldn't have it any other way. :-D
     
  8. thebear

    thebear d(-.-)b

    Messages:
    364
    Location:
    Toronto, Canadia
    phht, nothing special...he doesn't even have throttle controls :rolleyes:
     
  9. Krux

    Krux Nissan Powered

    Messages:
    1,649
    guy is going straight to hell.......
     
  10. Un4gIvEn1

    Un4gIvEn1 Moderator

    Messages:
    1,084
    I don't buy it.... There are 8 PCs sitting around on the floor. There are 13 monitors. I know of a couple cards that support 4 monitors but they only have 32MB per channel. That would mean that he has 4 video cards as well as any other cards in his PC. Most flight sims require a good amount of video RAM to look nice. Looks pretty nice to make. I think some guy just put a bunch of PCs up and took screenshots and aranged the monitors. I may be wrong. It's possible, but I would like to know the sim that supports 12 monitors.
     
  11. Krux

    Krux Nissan Powered

    Messages:
    1,649
    that and the "joy"stick looks kinda I dunno..... ify at best.... velcorwed down with some duct tape!!! good ol' duct tape... good for anything!
     
  12. 03bigMark03

    03bigMark03 Guest

    Get your eyes tested mate.
     
  13. Un4gIvEn1

    Un4gIvEn1 Moderator

    Messages:
    1,084
    believe what you want then... I don't buy it "mate"
     
  14. NetRyder

    NetRyder Tech Junkie Folding Team

    Messages:
    13,256
    Location:
    New York City
    LOL! That is intense :D
     
  15. Krux

    Krux Nissan Powered

    Messages:
    1,649
    why can you see a taskbar or something at the top of the 3 screens in the middle???? hmmmmm????? its not in any of the other monitors!!!
     
  16. Krux

    Krux Nissan Powered

    Messages:
    1,649
    I mean come on you can clearly see the red X in the top right corners of each hmmmm I think there screen shots or something
     
  17. X-Istence

    X-Istence * Political User

    Messages:
    6,498
    Location:
    USA
    ever heard of networking the PC's and making them work together?

    This means he can have as many screens in one PC as he has PCI slots, and then the rest as well. Seen this kinda setup, and it works like a charm, and i could see that is how he did it.

    Basically it is possible.
     
  18. Krux

    Krux Nissan Powered

    Messages:
    1,649
    why u gotta skip my post? what about the task bars on those 3 monitors?!
     
  19. SPeedY_B

    SPeedY_B I may actually be insane.

    Messages:
    15,800
    Location:
    Midlands, England
    You know what? who cares.

    It could be screenshots, it could even be a photoshop'd image, it could be a game (even games can have titlebars you know).

    Does it really matter? It's not like anyone can prove either argument 100% right or wrong.
     
  20. Evil Marge

    Evil Marge I Rule Political User

    Messages:
    6,574
    You'd think this was a serious topic lol :)
    It's only a picture...It's no real you know :D :D