finally got the HP magic (:

Discussion in 'Green Room' started by epk, Feb 5, 2009.

  1. epk

    epk Moderator Political User Folding Team

    Messages:
    1,241
    Location:
    Buenos Aires
    Well.. returning from the nordlands I found a neat surprise on my bed =)

    From the outside it looks really cool.. glossy surfaces, round edges with sharp sides

    [​IMG]

    There comes a lot of stuff with it... remote, a little notebook, a cleaning cloth. Plus the contest extras, like corel video and the king fu panda dvd :D
    It also has an empty bay in case you wanna remove the cd drive (so its lighter when you travel, or in case you wanna add another HD)
    Also, the cd drive supports lightscribe technology. Haven't tried it yet, but seems cool.

    [​IMG]

    Comes with vista home premium x64 edition (which makes sense since it has 4gb of ram).
    The rest of the hardware is a 2ghz core 2 duo, p45 mobile chipset with the usual stuff (wifi, hd audio, etc.), a dvd burner and a 320gb hard disk.
    It's cool that it has vga and hdmi, tho it only has 2 usb plugs, which doesn't seem so great.

    [​IMG]

    She shines when she's on ;)

    [​IMG]

    I've installed the windows 7 beta. So far it works great, except i can't install the windows live suite (im sure its not the laptop's fault tho).
    The system rating is 4.1, thanks to the onboard graphics. Everything else is around 5.1.
    Pretty impressive for a laptop

    [​IMG]

    When my dad opened it, he couldn't believe it. It sure is one hell of a machine.
    To HP, Buzz corps, EP and everyone at OSNN... you all rock more than its healthy! =)
    thanks, gracias, takk (or tack or tak) and kiitos =D
     
  2. fitz

    fitz Just Floating Along Staff Member Political User Folding Team

    Messages:
    4,076
    Location:
    Chicagoland
    Congrats epk!

    Use it well :)
     
  3. Evil Marge

    Evil Marge I Rule Political User

    Messages:
    6,574
    Yay congrats :smoker:
     
  4. epk

    epk Moderator Political User Folding Team

    Messages:
    1,241
    Location:
    Buenos Aires
    thanks guys

    yeah, its gonna be really great for school and when i (or.. if i) travel :)
     
  5. tdinc

    tdinc █▄█ ▀█▄ █ Political User

    Messages:
    3,507
    Location:
    Sterling Heights, MICHIGAN
    Good to hear you received it safe and sound. Thats a really nice looking laptop by HP.
    Well done epk :)
     
  6. Johnny

    Johnny .. Commodore .. Political User

    Messages:
    5,015
    Location:
    Happy Valley
    Congrats dude. I hope you enjoy it ....
     
  7. Gigabot

    Gigabot OSNN Senior Addict

    Messages:
    406
    Location:
    USA
    Congrats EPK! My sister is deciding on her laptop and we are definitely going with an HP DV3 or HP DV4 depending on whichever one we get a good deal on.

    That's the same way my dad felt when he saw it too! :D
     
  8. epk

    epk Moderator Political User Folding Team

    Messages:
    1,241
    Location:
    Buenos Aires
    thanks you all too

    oh, im sure both will be a great choice gigabot

    hehe :D
     
  9. Henyman

    Henyman Secret Goat Fetish Political User

    well done :D
     
  10. greentea

    greentea OSNN Addict

    Messages:
    63
    Enjoy it.